قابلیت های سخت افزاری دوربین سرعت سنج ثابت

طراحی کلی سیستم به صورت زیر می باشد و علاوه بر طراحی سازه به صورت ثابت، مدلی از آن نیز به صورت آسانسوری بالا و پایین رفته که دسترسی به اجزای سخت افزاری را تسهیل می نماید.

 

Motor_Vehicle_Speed_Monitoring_System_Rig_RAHNEGAR

 

 

دیگر قابلیت های سخت افزاری بدین شرح می باشند:

 

قابلیت های UPS

جهت کارکرد سیستم در صورت قطع برق، سیستم برق پشتیبان (UPS) در نظر گرفته شده است. همچنین در زمان بحران و اتمام باطری ها، کامپیوترها را خاموش می نماید.
توان UPS متناسب با نیاز مصرفی سیستم در نظر گرفته شده است که علاوه بر تامین برق اضطراری سیستم، حفاظت های خاصی را نیز برای سیستم به وجود می آورد. در صورتی که قطعی برق برای بیش از مدت طراحی شده به طول بیانجامد به طور اتوماتیک سیستم اندکی قبل از پایان شارژ سیستم خاموش شده و با وصل مجدد برق شهری سیستم به صورت اتوماتیک روشن می گردد.

قابلیت های کنترلی

وظیفه کنترل روشن بودن سیستم، کارکرد صحیح آن و راه اندازی مجدد سیستم در صورت خاموش شدن (قطع برق و …) را بر عهده دارد تا سیستم را به صورت مداوم در حالت ایده آل کارایی خود نگه دارد.
بکارگیری روش های watch dog در جهت کنترل بخش های نرم افزاری و پردازنده سیستم، پیاده سازی شده است و بدین صورت حتی در صورت بروز مشکلی در سیستم و یا هرگونه مشکل نرم افزاری که عملکرد سیستم را مختل نماید، به صورت اتوماتیک نسبت به رفع آن یا reset نمودن سیستم اقدام می نماید.

شبکه ارتباطی

جهت ارسال اطلاعات از هر سیستم به مرکز مانیتورینگ، از شبکه های ارتباطی استاندارد بر پایه Ethernet از جمله فیبر نوری، وایرلس و کابل می توان بهره برد.
همچنین سیستم در صورت قطعی شبکه به صورت اتوماتیک نسبت به ثبت اطلاعات اقدام کرده و هنگام اتصال مجدد با اولویت بندی نسبت به ارسال اطلاعات اقدام می نماید.

 

Motor_Vehicle_Speed_Monitoring_System_Rig_Rahnegar_Radio

 

شرایط کارکرد

با توجه به اینکه سیستم در شرایط مختلف آب و هوایی استفاده می­ شود، لذا بدنه، درب و منافذ باکس سیستم بگونه ای طراحی شده اند که بطور کامل بسته و عایق حرارتی می باشد و برای تنظیم دما و رطوبت هوای داخل از هواساز صنعتی مخصوصی متناسب با نیاز سیستم استفاده می شود که این دستگاه از نوع سیکل بسته می باشد و هوای داخل کابینت سیستم سیکل بسته ای را تشکیل داده که با هوای آزاد در تماس نمی باشد. بدین صورت با تنظیم دما و رطوبت و جلوگیری از نفوذ گرد و خاک در سیستم طول عمر تجهیزات و کارکرد مطمئن آن ها به نحو چشمگیری افزایش می یابد.

این سیستم به طور موفقیت آمیز در مناطقی با حداقل دمای -30 درجه سانتیگراد تا +45 درجه سانتی گراد استفاده شده است.

 

Motor_Vehicle_Speed_Monitoring_System_Rahnegar_and_Fog

Motor_Vehicle_Speed_Monitoring_System_Rig_Rahnegar_Sunset

 

سیستم دزدگیر و SMS

در صورت بروز هرگونه خطری از جمله باز شدن غیرمجاز درب ها و یا ضربه های شدید، به طور اتوماتیک از طریق بستر ارتباطی ای که برای پروژه در نظر گرفته شده است، پیغام هشدار مقتضی به صورت آنی به مرکز مانیتورینگ مخابره می گردد. همچنین تصاویر دوربین های دزدگیر سیستم و نظارت ترافیکی محل حادثه با اعلام خطر در مرکز مانیتورینگ نمایش داده شده و آلارم صوتی در اتاق مانیتورینگ پخش می شود و همزمان ضبط و ذخیره سازی دوربین های نظارتی در حافظه هر سیستم و سرور اصلی انجام می پذیرد.

همچنین به محض وقوع بحران، خطرات احتمالی و دسترسی غیر مجاز (قطعی برق، قطعی شبکه، ضربه، سرقت و …) پیام کوتاهی (SMS) حاوی محل دوربین و نوع خطر پیش آمده به صورت آنی به شماره تلفن افراد مسئول ارسال می گردد.

عدم نیاز به نصب گیت

به لحاظ سازوکار پیشرفته سیستم و بکارگیری روش های نرم افزاری، سخت افزار سیستم ساده بوده و نیاز به نصب قطعات و تجهیزات به صورت گیت و یا نصب تجهیزات در سطح جاده (مانند لوپ) نمی باشد.