ویژگی‌های سخت‌افزاری

دوربین embedded کارابین یک سامانه صنعتی برای کاربردهای جدی ترافیکی در شرایط کاملاً عملیاتی است. بدین منظور در انتخاب سخت‌افزارها و پیاده‌سازی روش‌های تولید، سعی شده است که بهترین قطعات مناسب انتخاب شده و با روش‌های اصولی و دقیق این سامانه تولید گردد. ره‌آورد این دقت‌ها و تلاش‌ها، اخذ استاندارد اروپا و همچنین گواهی‌نامه توانمندی فناوری سازمان تحقیقات و پژوهش‌های صنعتی ایران است.

previous arrow
next arrow
Slider

و نیز به‌صورت عملیاتی صدها سامانه از این دوربین در اقلیم گسترده ایران نصب‌شده و از جنوبی‌ترین نقاط گرم و شرجی ایران (استان خوزستان و بوشهر) و نقاط گرم و بیابانی (یزد و کرمان) تا نقاط سرد کشور (استان همدان و کردستان) درراه‌های و شهرهای کشور نصب گردیده و پس از گذشت فصل‌ها به‌صورت عملیاتی فعال می‌باشند.

 

مسائل مربوط به پاور

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از تکنولوژی embedded کاهش میزان مصرف انرژی است که از این طریق گزینه‌های جدیدی برای تأمین تغذیه الکتریکی دوربین پلاک خوان embedded فراهم شده است که سرعت عملیاتی شدن پروژه‌ها ITS مربوطه، به‌صورت چشمگیری افزایش‌یافته است و تهیه زیرساخت‌های مزبور تسهیل می‌گردد. البته فراموش نشود که از این راه به حفظ محیط‌زیست کره زمین نیز کمک می‌شود! در عمل میزان مصرف الکتریکی دوربین Embedded کارابین با دوربین رنگی و مادون‌قرمز، پروژکتور داخلی سفید و مادون‌قرمز، بوردهای الکترونیکی کنترلی و پردازنده و مدارت تغذیه کمتر از 25w می‌باشد.

برای ولتاژ ورودی تغذیه دوربین پلاک خوان embedded کارابین محدوده ولتاژی وسیع 72-24 ولت در نظر گرفته‌شده است که بدین ترتیب قابلیت‌های زیر برای به‌کارگیری سیستم فراهم می‌شود:

 

استفاده از باطری:

ازآنجایی‌که محدوده ولتاژ ورودی دوربین پلاک خوان embedded کارابین وسیع است به‌عنوان برق پشتیبان به‌راحتی و با کمترین هزینه می‌توان از باطری استفاده نمود، بدین ترتیب با به‌کارگیری UPS های DC می‌توان در هنگام قطعی برق اصلی از باطری پشتیبان استفاده نمود که با توجه به حد پایین ولتاژ ورودی حتی با افت ولتاژ باطری نیز سیستم فعال خواهد ماند. درنتیجه به‌صورت مناسبی از ظرفیت باطری استفاده می‌گردد و حد بالای ولتاژ ورودی حفاظت از دوربین سیستم پلاک خوان  embedded کارابین را در حالت شارژ باطری تضمین خواهد کرد.

همچنین گفتنی است با توجه به مصرف پایین سیستم با یک باطری ساده و کوچک تا ساعت‌ها می‌توان تغذیه پشتیبان مناسب برای سیستم فراهم نمود.

battry-power

سولار

ارمغان کاهش مصرف در دوربین پلاک خوان embedded کارابین امکان استفاده از سولار برای تأمین تغذیه الکتریکی آن می‌باشد که بدین ترتیب به‌کارگیری سیستم در مکان‌هایی که دسترسی به زیرساخت برق دشوار و مستلزم هزینه فراوان است را امکان‌پذیر می‌نماید. بدین ترتیب می‌توان با غلبه بر بزرگ‌ترین گلوگاه پروژه‌های ITS به‌صورت اثربخشی در هرکجا که نیاز به به‌کارگیری چنین سامانه‌هایی باشد از آن بهره برد که با توجه به طیف گسترده سیستم‌هایی که بر اساس سامانه پلاک خوان embedded کارابین تعریف‌شده است اهمیت موضوع دوچندان می‌شود. گفتنی است که هم‌اکنون حداقل شبکه ارتباطی تلفن همراه در اکثر راه‌های و شبکه‌های قوی‌تر نسل چهارم و بالاتر در شهرها فراهم شده است و با حل مشکل تأمین برق در بزرگراه‌ها یا جاده‌های بین‌شهری، مشکل زیرساختی قابل‌توجه دیگری، مجری پروژه را برای به‌کارگیری دوربین پلاک خوان embedded کارابین محدود نخواهد کرد.

 

پروژکتور و تصویربرداری

برای دوربین Embedded کارابین سه پروژکتور متفاوت در نظر گرفته‌شده است که هر یک عملکرد خاص خود را دارد برای نورپردازی در دوربین پلاک خوانی پروژکتور مادون‌قرمز 850nm باقدرت 200w در نظر گرفته‌شده است که در عمل شار نور خروجی آن (Luminous Flux) برابر با 20000 mW می‌باشد. تمامی پروژکتورهای دوربین کارابین به‌صورت پالسی توسط بورد الکترونیکی مدیریت سامانه کنترل می‌شود پس درنتیجه میزان مصرف مؤثر الکتریکی آن‌ها به‌شدت پایین می‌باشد.

برای روشن کردن پلاک خودروها در شب و تهیه تصویری که پلاک خودرو در تمامی ساعات شبانه‌روز در آن واضح باشد چند LED با نور مرئی سفید نیز داخل کارابین تعبیه‌شده است این پروژکتور داخلی گرچه به‌صورت پالسی عمل می‌نماید لکن به چشم آدمی به‌صورت پیوسته نمایان است.

علاوه بر پروژکتورهای داخلی در کنار کارابین بر روی دکل روشنایی پروژکتور خارجی‌ای نصب می‌گردد که وظیفه روشن نمودن صحنه برای تهیه تصویر مناسب رنگی از بدنه خودرو در تمامی ساعات شبانه‌روز را بر عهده دارد. این پروژکتور نیز با استفاده از ماژول‌های LED طراحی‌شده و به‌صورت پالسی توسط بورد الکترونیکی کارابین کنترل می‌گردد. برای پروژکتور خارجی سه mode کاری پیاده‌سازی شده است:

  • حالت پالسی:

در این حالت نور پروژکتور به‌صورت پیوسته ملایم به چشم آمده و سیستم به‌صورت نامحسوس از تمامی خودروها تصویر رنگی تهیه می‌نماید

 
  • عملکرد به‌صورت فلش:

پروژکتور به‌صورت عادی خاموش است اما در صورت بروز تخلف پروژکتور با درخشش شدید مدت کوتاهی روشن‌شده و علاوه بر تهیه تصویر مناسب رنگی از خودروی خاطی باعث تنبه راننده متخلف نیز خواهد شد.

 
  • سازوکار ترکیبی:

در حالت معمول نور پروژکتور به‌صورت پالسی عمل می‌نماید اما با بروز تخلف، نور شدید نیز در صحنه درخشش می‌یابد. در حالت ترکیبی نیز تصویر رنگی از تمامی خودروهای حاضر در صحنه تهیه می‌شود و هم فلش زدن سیستم باعث تنبه متخلفان خواهد بود.


Karabin’s-lights

حفاظت محیطی

هوسینگ و بدنه سیستم پلاک خوان embedded کارابین منطبق بر بالاترین استانداردهای حفاظت محیطی می‌باشد به‌گونه‌ای که اطمینان لازم برای کارکرد مناسب سیستم در طول زمان در شرایط مختلف محیطی فراهم گردد. درجه حفاظت محیطی این سیستم IP66 می‌باشد که به معنی عدم نفوذ گردوغبار در آن و مقاومت به افشانه جت آب ازهرجهت است.

جدول درجه حفاظت محیطی

عدد دوم ( حفاظت در مقابل مایعات) عدد اول (حفاظت در مقابل جامدات) IP
عدم حفاظت عدم حفاظت 0
محفوظ در مقابل چکیدن قطرات عمودی آب محافظت‌شده در مقابل اجسام جامد خارجی تا اندازه 50 میلی‌متر مثل دست یا ادوات بزرگ 1
محفوظ در مقابل چکیدن قطرات آب درصورتی‌که ازهرجهت محفظه 15 درجه نسبت به عمود خم‌شده باشد محافظت‌شده در مقابل اجسام جامد خارجی تا اندازه 12.5 میلی‌متر مثل انگشت یا ابزار بزرگ 2
مقاومت در برابر اسپری آب ازهرجهت تا زاویه 60 درجه محافظت‌شده در مقابل اجسام جامد خارجی تا اندازه 2.5 میلی‌متر مثل کابل یا ابزار کوچک 3
مقاومت در برابر اسپری آب ازهرجهت محافظت‌شده در مقابل اجسام جامد خارجی تا اندازه 1 میلی‌متر مثل سیم یا پیچ 4
مقاومت در برابر جت کم‌فشار آب ازهرجهت مقاومت نسبی نسبت به ورود گردوغبار اما گردوغبار ضرر مخربی ایجاد نمی‌کند 5
حفاظت در برابر جت‌های پرفشار آب ازهرجهت ضد گردوغبار (گردوغبار وارد نمی‌شود) 6
غوطه‌وری کوتاه‌مدت مجاز است - 7
غرق‌شدگی دائم مجاز می‌باشد -

علاوه بر محافظت در مقابل شرایط محیطی برای حفاظت از سیستم در مقابل تابش خورشید برای آن سایه‌بان (sunshield)  مناسب در نظر گرفته‌شده است که از تابش مستقیم نور خورشید جلوگیری شود. همچنین بدنه دوربین از آلومینیوم extrude  شده تهیه‌شده است که سیستم را ضدضربه و ضدخرابکاری نموده است. برای حفظ ظاهر مناسب سیستم در طول زمان، بدنه توسط رنگ اپکسی پلی‌استر کوره‌ای رنگ‌آمیزی شده است و تمامی پیچ‌های آن از استیل ضدزنگ انتخاب‌شده است جهت ارتباط کابل‌های رابط نیز از گلند مناسب بهره گرفته‌ایم. همچنین برای پنجره جلوی کارابین ها از شیشه سکوریت استفاده شده است که با تکنولوژی نانو آب‌گریز شده است.

به لحاظ دمایی نیز کلیه تجهیزات و بوردهای الکترونیکی دوربین پلاک خوان embedded کارابین بر اساس استانداردهایی تولیدشده است که در محدوده دمایی 60 تا 30-  دستگاه بدون مشکل کار کند.

 

نصب آسان

یکی از مهم‌ترین علل کاربرد روزافزون سامانه‌های All in one سهولت در نصب و به‌کارگیری آن‌هاست. سامانه‌های ثبت تردد و یا دوربین‌های ثبت تخلف سنتی دارای اجزا متعدد و گسسته بوده که نصب و هماهنگی این اجزا با یکدیگر برای عملکرد صحیح نهایی سیستم هزینه‌بردار و مستلزم صرف زمان است. اما یک دوربین Embedded که طراحی مناسبی برای آن صورت گرفته باشد تنها به تأمین زیرساخت‌های حیاتی نیاز داشته و پس‌ازآن عملکرد کامل سامانه توسط خود دوربین All in one به‌صورت Plug and play انجام می‌شود. برای نصب آسان دوربین Embedded کارابین موارد زیر در طراحی مدنظر قرارگرفته است:


مدیریت کابل

برای ارتباط دوربین کارابین با منبع تغذیه، شبکه ارتباطی، ورودی و خروجی‌های الکترونیکی و... دو یا سه رشته کابل از گلندهای انتهایی دوربین خارج‌شده است که به‌منظور سهولت سیم‌کشی و نصب آسان سامانه دو گزینه برای مدیریت کابل‌ها طراحی گردیده است که اولین راهکار استفاده از کانکتورهای مناسب شرایط بیرونی به‌صورت آب‌بند است که کابل‌های ارتباطی از این طریق به دوربین کارابین متصل می‌شود.


karabin's-CE-connector

راهکار دوم استفاده از جعبه مدیریت کابل و بورد الکترونیکی تقسیم سیگنال‌ها است که کابل‌های خروجی از کارابین به‌صورت مستقیم وارد این جعبه شده و در این جعبه آب‌بند، کانکتورهای استاندارد شبکه و سایر اتصالات برای برقراری ارتباط دوربین با فضای بیرونی تعبیه‌شده است.

karabin-cable-management

این راه‌حل دست آورد دیگری نیز فراهم ساخته است که بر روی این بورد، المان‌های حفاظتی و ایزوله سازی پیاده شده است که اگر مشکلی در سیم‌کشی‌ها و اتصالات پیش بیاید، پیش از آسیب دیدن قطعات داخل کارابین، این قطعات و فیوزها جلوی مشکل را گرفته و خطر به داخل کارابین منتقل نگردد.


زیرساخت برق و شبکه

دوربین کارابین با بهره‌گیری از سخت‌افزار Embedded مصرف الکتریکی بسیار پایینی (کمتر از 25 وات) داشته و محدوده ولتاژ ورودی آن نیز به‌طور وسیع از 24 تا 72 ولت در نظر گرفته‌شده است. بدین ترتیب تأمین انرژی الکتریکی این سامانه با کمترین توان و حتی با صفحات سولار امکان‌پذیر خواهد بود. همچنین با توجه به الگوریتم‌های فشرده‌سازی تصاویر و ترددها در این دوربین می‌توان با بهره‌گیری از شبکه‌های با عرض باند پایین ازجمله شبکه‌های مبتنی بر زیرساخت تلفن همراه اطلاعات تولیدشده توسط دوربین را به‌آسانی به مرکز مانیتورینگ و سرور مرکزی ارسال نمود. همچنین سازوکارهایی برای اتصال توامان از طریق دو بستر شبکه (مثلاً اینترنت و شبکه محلی رادیویی) به سرور اندیشیده شده است که بالاترین پایداری را فراهم سازد. بدین ترتیب دو چالش زیربنایی در به‌کارگیری سیستم‌های ITS برای مجریان و کارفرمایان این حوزه حل و فصل شده است.


تنظیمات و کالیبره کاربرپسند

برای عملیات پلاک خوانی دوربین کارابین وابسته به کالیبره خاصی نیست و پس از نصب سامانه فعال می‌باشد اما برای کاربردهای سرعت‌سنجی و برای افزایش دقت عملکرد کلی سامانه سازوکار کالیبره‌ای در نظر گرفته‌شده است که به‌آسانی با تهیه چند عکس مرجع می‌توان پارامترهای دوربین را استخراج نموده و سیستم را کالیبره نمود. همچنین برای تنظیمات عمومی سیستم ازجمله IP و نام و آدرس و... نیز رابط گرافیکی تحت وب کاربرپسندی طراحی‌شده است که یک تکنسین با حداقل دانش لازم از شبکه و موضوع به‌راحتی قادر به راه‌اندازی سامانه خواهد بود.


دکل

به‌طور سنتی دکل دوربین‌های ثبت پلاک به‌صورت بازودار بر روی جاده یا خیابان نصب می‌شود و طبیعی است که تصویر بهتر و همپوشانی کمتری در این حالت در تصویر شاهد خواهیم بود. لکن به لحاظ پردازشی با توجه به ماژول پیش‌پردازشی که در هسته پردازش تصویر دوربین کارابین در نظر گرفته‌شده است قابلیت حذف اثر پرسپکتیو و قرائت پلاک‌های با زاویه نیز ممکن می‌باشد. که بدین ترتیب می‌توان دوربین Embedded کارابین را بر روی دکل‌های بدون بازو و یا روی دیوار و تجهیزات موجود در خیابان‌ها و راه‌ها نیز نصب نمود.

همچنین یک دکل استاندارد خاص کاربرد ترافیکی و دوربین کارابین طراحی گردیده است که به کارفرمایان و مجریان استفاده از این دکل با ارائه نقشه کامل پیشنهاد می‌گردد. در این طراحی تمامی کابل‌کشی‌ها از داخل دکل صورت گرفته و در بالای بدنه دکل فضایی برای نصب تجهیزات جانبی ازجمله باطری و سویچ و... تعبیه‌شده است که نیاز به کافوی زمینی و یا باکس روی دکل را برطرف می‌سازد. بدین ترتیب سامانه‌ای به‌طور کل زیبا و شکیل‌تر و با امنیت بالاتر نسبت به نصب کافوی زمینی و یا باکس اضافه روی دکل را شاهد خواهیم بود.

camera pole
camera pole schema
previous arrow
next arrow
Slider


بعلاوه به‌عنوان یک راهکار حرفه‌ای‌تر، دکلی به‌صورت آسانسوری طراحی گردیده است که دوربین‌ها بر روی بخش متحرک آن نصب گردیده و سامانه به‌وسیله یک وینچ برقی یا دستی، پایین می‌آید. بدین ترتیب نصب و  تنظیم سامانه و از آن مهم‌تر نگهداری‌های دوره‌ای بدون نیاز به خودروی بالابر صورت می‌پذیرد. همچنین این دکل بازوی روی جاده نداشته، و بدین ترتیب علاوه بر زیبایی و شکیل بودن، بازوی مزاحم برای محموله‌های ترافیکی روی جاده نیز نخواهیم داشت.

dakal karabin gif

 

واحد کنترل الکترونیکی

مدارات الکترونیکی داخل دوربین Embedded کارابین علاوه بر وظایف پردازشی و عملکرد ثبت تردد و تخلف وظیفه پایش سنسورها و کنترل وضعیت داخلی سامانه را نیز بر عهده داشته که این مهم در واحد کنترل الکترونیکی کارابین رخ می‌دهد. اهم وظایفی که این واحد بر عهده دارد به شرح زیر است:


Watch Dog چندلایه

یک تجهیز ITS ازجمله دوربین Embedded کارابین ممکن است در جاده‌های دوردست و یا نواحی نصب شود که دسترسی فیزیک به آن مشکل و هزینه‌بردار باشد لذا بدیهی است که این سامانه بایستی تا حد ممکن خودگردان بوده و بتواند از پس مشکلات پیش‌بینی‌نشده برآید. برای این منظور سازوکار چندلایه نگهبان برای سامانه پیش‌بینی‌شده است که در صورت بروز مشکل سیستم را بازسازی نماید یک‌لایه از این سازوکار Watch Dog سخت‌افزاری است که در صورت بروز مشکل با عملیاتی ازجمله ریست سخت‌افزاری برای  فائق آمدن بر مشکل تلاش خواهد نمود.


ورودی خروجی‌های الکترونیکی

برای سیستم تعدادی  ( General-purpose input/output GPIO) در نظر گرفته‌شده است که دو عدد از آن‌ها Digital Input برای دریافت سیگنال‌های ورودی و چهار عدد نیز Digital Output جهت تولید سیگنال‌های خروجی است. از GPIO برای اتصال موارد زیر می‌توان بهره برد:

  • دریافت سیگنال وضعیت چراغ‌راهنمایی برای سیستم ثبت تخلفات عبور از چراغ‌قرمز
  • اتصال به راهبند برای فرمان دادن به آن و دریافت وضعیت از سنسورها
  • روشن و خاموش کردن چراغ، پروژکتور، آژیر یا چراغ‌راهنما
  • عملکرد به‌عنوان دزدگیر
  • اتصال به لوپ مغناطیسی
  • دریافت سیگنال انواع کلید یا میکرو سوئیچ و یا سنسورهای نوری
  • تولید سیگنال لازم برای فعال شدن سیستم PreSet دوربین‌های نظارتی

تمامی این ورودی و خروجی‌ها به‌صورت ایزوله شده الکترونیکی است که مشکلات اتصالی و حتی ولتاژهای ناخواسته باعث تخریب مدارات حساس داخلی دوربین کارابین نشود.


سنسورهای اندازه‌گیری دما

برای هر دوربین Embedded کارابین سه عدد سنسور دما در نظر گرفته‌شده است که دمای قسمت‌های مختلف را پایش نموده و بدین ترتیب به کاربر این امکان را می‌دهد که بر اساس این اندازه‌گیری‌ها، کنترل روی قسمت‌های مختلف سامانه جامع داشته باشد. یکی از این سنسورها داخل کارابین قرارگرفته و دمای داخلی آن را اندازه‌گیری نموده و دو سنسور دیگر برای سنجش دمای هوای بیرون و باکس بیرونی تجهیزات تعبیه‌شده است. تمامی اندازه‌گیری‌های دما در سامانه به‌منظور رجوع‌های بعدی ثبت می‌گردد.

 

مدل‌ها

کارابین در حقیقت یک پلت فرم است که بنا بر فراخور می‌توان تغییراتی در آن ایجاد نمود. به‌طورکلی مدل کارابین را در قدم اول، نوع کاربرد آن مشخص می‌کند بنابراین به‌طورکلی سه دسته کارابین بنا بر کارکرد کلی تعریف می‌گردد که به شرح زیر است:

  • کارابین رادار به‌عنوان دوربین سرعت‌سنج و ثبت تخلف سرعت
  • کارابین ثبت تخلف چراغ قرمز (عبور و توقف روی خط عابر)
  • کارابین ثبت تردد (پلاک خوان و ثبت تخلف)

فاکتور دیگری که معرف تعریف یک دوربین کارابین است، تعداد لاین مورد پوشش آن است. لکن به‌صورت معمول کارابین با پوشش دو لاین عرضه می‌گردد و پوشش مسیرهای با عرض بیشتر، از دو کارابین توامان استفاده می‌شود. بدین ترتیب برای پوشش یک مسیر چهار لاین دو کارابین به همراه یک رادار ارائه می‌شود.



اما برای کارابین ثبت تردد، به فراخور مسیرهای با عرض کم، کارابین تک لاین نیز تولید و عرضه می‌گردد که اقتصادی‌تر می‌باشد. و نیز برای کارابین های با کارکرد Access control مدل بدون دوربین رنگی نیز ارائه می‌شود.

به‌عنوان‌مثال دوربین KARABIN-RED-M-2L-CW یک سامانه دو لاین برای ثبت تخلف چراغ قرمز است که شامل دوربین رنگی و  مادون قرمز پلاک خوانی است. گفتنی است مطابق قانون برای تمامی سامانه‌های ثبت تخلف دوربین رنگی اجباری می‌باشد.

و یا به‌عنوان مثال دیگر، دوربین کارابین KARABIN-SPD-M-2L-CW ، دوربین متصل به رادار در یک سامانه چهار لاین سرعت است که دیتای رادار را با دوربین KARABIN-SPD-S-2L-CW که در این سامانه به رادار متصل نبوده به اشتراک می‌گذارد. این دو دوربین باهم، یک سامانه چهار لاین سرعت‌سنج کارابین رادار را تعریف می‌کنند.


مدل های Discontinue شده

 با توجه به اینکه تمامی مراحل طراحی سخت‌افزاری و سیستم سازی دوربین Embedded کارابین توسط متخصصان این شرکت صورت پذیرفته است لذا به‌آسانی امکان تغییر در مشخصات سخت‌افزاری دوربین و تولید کارابین های سفارشی ممکن می‌باشد. به‌عنوان‌مثال افزایش رزولوشن دوربین تا 12MP برای سامانه ممکن می‌باشد همچنین قابلیت افزایش فریم ریت دوربین‌ها تا نرخ بیش از 200 فریم بر ثانیه در دوربین‌های Full HD ممکن می‌باشد.

 

تجهیزات جانبی

برای افزایش کارایی یا اضافه کردن قابلیت‌های جدید به دوربین پلاک خوان embedded کارابین تجهیزات جانبی متنوعی در نظر گرفته‌شده است که به شرح زیر می‌باشد:


GPS

این تجهیز که به‌صورت پیش‌فرض روی کارابین نصب است، امکان استفاده از سامانه موقعیت‌یاب جهانی به دوربین embedded برای تنظیم دقیق زمان سیستم و همچنین استخراج موقعیت مکانی آن فراهم می‌شود. تنظیم ساعت تابستانی به‌صورت اتوماتیک متناسب باقاعده Day light saving time در سیستم تعبیه‌شده است بدین ترتیب اطلاعات ارائه‌شده به همراه هر عکس خروجی دارای زمان و مکان کاملاً معتبر و دقیق خواهد بود.



Wifi

اتصال ماژول شبکه بی‌سیم wifi به دوربین پلاک خوان embedded کارابین دسترسی محلی به سیستم را به‌صورت آسان امکان‌پذیر می‌سازد. بدین ترتیب برای تخلیه محلی دستگاه و یا دسترسی به پنل وب بیس تنظیمات آن می‌توان بدون نیاز به اتصال سیم به دوربین (که ممکن است درجایی دور از دسترس باشد) از این امکان بهره برد.



تجهیزات ارتباطی

در بسیاری از پروژه‌های ITS زیرساخت شبکه از طریق فیبر نوری یا ارتباطات رادیویی ایجاد می‌شود که در این حالت بااتصال دوربین پلاک خوان embedded کارابین از طریق Ethernet به شبکه، ارتباط مدنظر برقرار می‌گردد اما در برخی پروژه‌ها برقراری ارتباط از طرق مذکور هزینه‌بردار و دشوار است. در این حالات می‌توان با استفاده از ارتباطات بی‌سیم مبتنی بر شبکه تلفن همراه ازجمله GPRS ،  3G، EDGE ، 4G و WiMax از دوربین فوق بهره گرفت. همچنین با ملاحظات در نظر گرفته شده، امکان اتصال دوربین کارابین با شبکه مرکزی از طریق دو بستر ارتباطی پیش بینی شده است که بدین ترتیب ضریب پایداری اتصال سامانه به مرکز افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

بدین ترتیب با غلبه بر مشکل تهیه پاور سیستم از طریق سولار و حل مشکل ارتباطات از طریق شبکه موبایل که امروزه علاوه بر شهرها در بسیاری از راه‌ها نیز فعال می‌باشد می‌توان ادعا نمود که مشکل بغرنج دیگری برای به‌کارگیری سامانه‌های ITS و هوشمند سازی جاده‌ها باقی نمانده است.


بورد توسعه ورودی و خروجی

یک بورد الکترونیکی تحت شبکه با رابط ارتباطی Ethernet در کنار دوربین کارابین طراحی گردیده است که در مواقعی که نیاز به کنترل تعداد بیشتری ورودی و خروجی داشته باشیم و یا نیاز به اعمال و دریافت سیگنال‌های ورودی و خروجی بافاصله قابل‌توجه از محل نصب دوربین باشند و یا قصد برقراری ارتباط وایرلس از نقطه عمل سیگنال‌ها تا دوربین کارابین را داشته باشیم کاربرد خواهد داشت. توانایی این بورد دریافت سیگنال‌های های ورودی و اعمال سیگنال‌های خروجی دیجیتال به‌صورت محافظت‌شده است که برقراری ارتباط جهت مدیریت این فرآیند از طریق بستر مبتنی بر شبکه صورت می‌پذیرد. تمامی ورودی و خروجی‌های این بورد به‌صورت ایزوله الکتریکی بوده و خروجی‌ها به دو صورت قابل تنظیم سطح ولتاژ و یا تحریک رله و ورودی‌های نیز قابل تنظیم به حالت حساس به سطح ولتاژ و یا کلید سویچ می‌باشد.


حافظه جانبی اضافه

برای ذخیره‌سازی تصاویر و اطلاعات در دوربین پلاک خوان embedded قابلیت استفاده از حافظه SSD در نظر گرفته‌شده است که به‌طور پیش‌فرض128GB  فضای ذخیره‌سازی در نظر گرفته‌شده است اما می‌توان با افزایش این مقدار تا 1TB تعداد بسیار بیشتری تردد و یا تخلف را در فضای داخلی سامانه ذخیره نمود.


وایپر

با توجه به فلسفه سیستم embedded که بناست با کمترین زحمت، نصب و نگهداری شود، به سازوکاری نیاز است که به‌موجب آن مراجعات فیزیکی برای تمیز کردن شیشه جلوی کارابین کاهش یابد. بدین منظور شیشه جلوی کارابین ها با فناوری نانو آب‌گریز شده است که به‌صورت چشمگیری از کثیف شدن آن جلوگیری می‌کند و با ملاحظاتی که در سیستم اپتیکی و نوع شیشه دوربین در نظر گرفته شده است، سعی شده است که کمترین اثر سوء از شرایط محیطی در تصویر دوربین‌ها را شاهد باشیم.

علاوه بر ملاحظات فوق، برای کارابین ها (آن‌هایی که رادار به آن‌ها متصل نشده است) می‌توان از وایپر نیز استفاده نمود که بدین ترتیب بدون نیاز به مراجعه حضوری، می‌توان شیشه دوربین را تمیز نمود.