کارابین در عمل

فرای ویژگی های فنی دوربین کارابین، تولید و بکارگیری یک سامانه در سطح کلان ملاحظات خاصی را می طلبد. که هزاران نکته خاص برای تکمیل یک محصول و گذر از نمونه آزمایشگاهی به تولید مقیاس محدود و تولید کلان در خود دارد. از این باب سامانه کارابین، پس از عمر چند ساله خود، هم اکنون در مرحله ای است که با پشت سر نهادن این مراحل به بلوغ خود رسیده است و به صورت عملی بر انواع مشکلات فنی، تامین، تولید، پشتیبانی، استانداردسازی فائق آمده است.

 

خط تولید کارابین

 نظر به بومی سازی گسترده دوربین کارابین، اکثر قطعات و ماژول‌های آن به صورت داخلی در شرکت پویا فن آوران کوثر تولید و مونتاژ می‌گردد.

قطعات پس از خرید توسط واحد بازرگانی شرکت وارد پروسه تولید شده و در این بخش هر کدام از اجزاء در بخش هوسینگ و استراکچر و نیز بخش الکترونیک مورد ارزیابی اولیه قرار گرفته و سپس نسبت به یکپارچه سازی آن‌ها در واحد الکتروهوسینگ اقدام می‌شود. هر کدام از بوردهای الکترونیکی و کنترلی ابتدا در بخشی مجزا که اصطلاحاً تخته تست نامیده شده و شرایط عملیاتی سامانه‌ها را شبیه سازی نموده مورد تست قرار گرفته و پس از آنکه از کلیه اتصلات و سیم‌کشی‌های داخلی و خارجی اطمینان لازم کسب گردید اقدام به مونتاژ آنها می‌شود.

پس از آماده سازی پلتفرم اصلی کارابین که در واقع خروجی واحد الکتروهوسینگ می‌باشد ماژول‌های سامانه شامل بورد الکترونیکی، سنسور، لنز و بورد پردازنده و …بر روی پلتفرم سوار شده و کلیه اتصالات آنها به سایر اجزای داخل کارابین بر قرار می‌شود.

در مرحله بعدی firmware , kernel سامانه نصب و تست های مربوطه انجام شده و در نهایت چک لیست مربوطه توسط کارشناس تکمیل می‌گردد. بعد از کامل شدن فرآیند تولید، کلیه دوربین‌ها در شرایط مشابه عملیاتی و به وسیله یک فیلم تردد Off Line تحت بار قرارگرفته و تست نهایی بر روی آنها اعمال شده و به صورت استاندارد بسته بندی شده و تحویل خریدار می‌گردد.

طراحی خط تولید به گونه ای صورت پذیرفته که حداکثر سرعت و دقت در تولید سامانه‌ها به کار گرفته شده واین خط قابلیت تولید 1000 سامانه در طول سال را دارد.

با توجه به کارکرد صنعتی کارابین، دستیابی به کیفیت ایده آل محصولات اصلی ترین و بزرگ‌ترین هدف تولید در نظر گرفته شده است. بدین منظور از راهکارهای متفاوتی برای دستیابی به این هدف استفاده شده است.

در فرآیند تولید، به منظور اطمینان از صحت محصولات، ایستگاه‌های کنترل کیفیت متعددی قرار داده شده است. این ایستگاه‌ها به صورتی طراحی شده اند که با کمینه هزینه زمانی، بیشینه پارامترهای کیفیت را بیازمایند و در عین حال هیچ یک از فرآیندها و قابلیت‌ها بدون کنترل نخواهند ماند.

مجموعه این چک لیست ها و خروجی ایستگاه‌های کنترل کیفیت در پرونده کنترل کیفی ثبت شده و بدین ترتیب این موضوع که دقیقا چه اپراتوری چه ویژگی‌ای از یک محصول را مورد بررسی قرار داده است در پرونده کارابین ثبت شده و قابل رهگیری است.

پشتیبانی دوربین کارابین

شرکت پویا فن آوران کوثر با راه‌اندازی Call Center اقدام به پشتیبانی دائمی سامانه‌ها نموده است. چنانچه خریداران سامانه کارابین در اقصی نقاط کشور با مسائل نرم افزاری و سخت افزاری در سامانه مواجه شوند بلافاصله با تماس با واحد پشتیبانی شرکت نسبت به رفع مشکل و ارائه راهنمایی‌های لازم به آنان اقدام به عمل خواهد آمد.

همچنین علاوه بر پشتیبانی تلفنی امکان آموزش و عیب سامانه‌ها از طریق یک سامانه هوشمند با نام کارابات فراهم گردیده و این سامانه پشتیبانی از طریق بسترهای گوناگونی نظیر تلگرام، پست الکترونیکی و پیام کوتاه در دسترس بوده و حاوی فیلم‌های آموزشی، دیاگرام های عیب یابی و نیز ارائه راه حل برای مشکلات احتمالی سامانه جهت بهره برداری توسط کارشناسان تعمیر و نگهداری می‌باشد.

در مواردی که مشکلات دوربین که بر اثر حوادث گوناگونی نظیر اتصالی برق و برخورد صاعقه و … بوجود آمده از طریق کارشناس فنی خریدار مرتفع نگردد شرکت پویا فن آوران کوثر با توجه به بهره مندی از چندین تیم پشتیبانی فنی و نصب و اجرا، امکان اعزام نیروی کارشناس فنی در کمترین زمان ممکن به اقصی نقاط کشور را دارا می‌باشد.

 

تأییدیه‌ها و افتخارات کسب شده کارابین

دوربین کارابین از ابتدا بر اساس کلاس جهانی طراحی و کلیه پارامترهای فنی و طراحی و استانداردهای مرتبط در آن لحاظ شده است. ازاین‌رو این دوربین موفق به کسب جوایز و افتخارات و نیز تاییدیه ها و گواهینامه‌های متعددی گردیده که موارد شاخصان عبارتند از:

  • اخذ گواهینامه ثبت اختراع از مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک در سال 1396
  • اخذ گواهینامه استاندارد اتحادیه اروپا (CE) در سال 1395
  • رتبه اول در سی امین جشنواره بین‌المللی خوارزمی برای طرح موفق در تولید ملی در سال 1395
  • گواهینامه توانمندی فناورانه از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در سال 1395

 

previous arrow
next arrow
Slider

همچنین نظر به استانداردسازی این سامانه، سعی شده است که تا حد ممکن مشخصات و ویژگی‌های این سامانه در آزمایشگاه‌های مرجع استاندارد، تست گردیده و گواهی معتبر برای آن اخذ گردد. بدین ترتیب دوربین کارابین در موضوعات ذیل، دارای تاییدیه معتبر از آزمایشگاه‌های ذی‌صلاح می‌باشد.

  • تست محافظت در برابر گرد و خاک
  • تست محافظت در برابر آب
  • تست دما (عملکرد و مقاومت در برابر افزایش دما)
  • تست میزان تشعشع مجاز رادار
  • گواهی عدم استفاده به قطعات خطرناک
  • تست الکتریکی مقاومت در برابر fast burst
  • تست الکتریکی مقاومت در برابر surge
  • تست مقاومت در برابر نویز الکترومغناطیسی مستمر (شامل باند RF)
  • تست مقاومت در برابر میدان مغناطیسی قوی
  • تست ایمنی در برابر افت ولتاژ و وقفه های کوتاه

 

پروژه‌های اجرا شده با دوربین کارابین

تاکنون در حدود 1200 دوربین کارابین با کارکردهای مختلف پلاک خوانی و ثبت تخلف نظیر سرعت غیر مجاز، عبور از چراغ قرمز و ورود به محدوده طرح و یا ورود ممنوع و همچنین پلاک خوانی در پروژه هوشمند سازی عوارضی های آزادراهی کشور نصب و راه‌اندازی شده است. برخی از این موارد عبارتند از:

  • سامانه‌های ثبت تخلف سرعت در محورهای جاده‌ای در استان های یزد، کرمان، اصفهان، تهران، مرکزی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، همدان، بوشهر و خوزستان
  • سامانه ثبت تخلف سرعت در شهرهای مختلف استان های تهران، یزد (شهرهای یزد، اردکان، بافق، میبد، اشکذر، تفت و حمیدیا )، کرمان، همدان، خراسان جنوبی، اصفهان، بوشهر، زنجان و خوزستان
  • سامانه‌های ثبت تخلف چراغ قرمز و ورود به محدوده طرح ترافیک در شهرهای مختلف استان های کردستان (شهرهای سقز، مریوان، بیجار، قروه، کامیاران،دیواندره و..)، بوشهر، خوزستان(شهرهای اهواز، ماهشهر و امیدیه)، همدان و اصفهان
  • سامانه های پلاک خوان عوارضی هوشمند در محورهای کرج- قزوین، قزوین – رشت، قزوین – زنجان، تهران – قم، تبریز – ارومیه و بندرعباس
  • دوربین کارابین پلاک خوان برای اماکن متعدد تجاری، تفریحی و نظامی نظیر پتروشیمی کرمانشاه، منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر، پالایشگاه تبریز، پالایشگاه امام خمینی شازند، بندر شهید رجایی، بندر شهید باهنر بوشهر، بندر انزلی، شرکت ارتباطات زیرساخت، مجتمع تفریحی نمک‌آبرود، پارک علم و فناوری پردیس و …

 
some-projects-with-karabin
 
customers-logo-pfkvision